Buli at work.....
hehehe...menakutkan tak baca topik i yg dh lama xtulis apa2 kt blog nie. pernah tak korang kena buat kerja yg bukan sepatutyer kerja korang kt ofis? eeeee, xbestyer. bg aku, jenis2 buli kt ofis;
1. kena buat bukan kerja kita
2. org lain buat kerja sama jer ngn kita, tp naik gaji besar, kita kecik
3. org lain gaji besar, kerja kecik, tp yg gaji kecik, kerja besar.
4. kena wt kerja2 clerk.....jln sana, jln sini....sebabkan xder clerk. sedangkan tempat lain semua ade clerk. memangla zaman dulu2 semua kena buat, tp kena ikut peredaran zamanla. skrg kan dh ada position clerk, apa salahyer hired clerk, at least terbukak gak rezeki ukt org lain
5. org yg bos sayang, kurang keja even xderla pandai mana pn buat kerja dan org yg bos kurang syg (xpandai bodek bos) kerja berlambak........
6. bertahun kerja xnaik2....kalo xreti kerja, xpela...nie pandai buat kerja tp xpromote sebab duk diam jer. org yg kurang pandai wt keja lak naik (yela, bos tak tahan, asyik komplen biler nk naik jer)
7. biler habis projek jer, kena ambik kerja org yg dihtr ke projek lain, merana tue kena ambik kerja org sebb patutyer sapa yg buat kena setelkan ler. yeler, dh akhir2 yg tinggal tue semua problem. kita nie lak yg kena uruskan. yg org kena hantar tue rilek jer kt tempat baru. iskh iskh
aduh, kalo nk list, byk lagi....xterkira raseryer...tp kan kalo kita citer2 komplen2, sat g org pn kata dh rezeki dia, nk buat camaner.....kita xreti bodek bos. yg bg aku, patutyer every bos tue kena hadir kelas camane nk manage ofis nie dgn cara yg betul especially fair ngn workers. yela, masing2 cari rezeki...dan for sure bos pn xsuka anak buah kutuk2 bos kn. dan semua org nk dapat rezeki yg halal.
1. kena buat bukan kerja kita
2. org lain buat kerja sama jer ngn kita, tp naik gaji besar, kita kecik
3. org lain gaji besar, kerja kecik, tp yg gaji kecik, kerja besar.
4. kena wt kerja2 clerk.....jln sana, jln sini....sebabkan xder clerk. sedangkan tempat lain semua ade clerk. memangla zaman dulu2 semua kena buat, tp kena ikut peredaran zamanla. skrg kan dh ada position clerk, apa salahyer hired clerk, at least terbukak gak rezeki ukt org lain
5. org yg bos sayang, kurang keja even xderla pandai mana pn buat kerja dan org yg bos kurang syg (xpandai bodek bos) kerja berlambak........
6. bertahun kerja xnaik2....kalo xreti kerja, xpela...nie pandai buat kerja tp xpromote sebab duk diam jer. org yg kurang pandai wt keja lak naik (yela, bos tak tahan, asyik komplen biler nk naik jer)
7. biler habis projek jer, kena ambik kerja org yg dihtr ke projek lain, merana tue kena ambik kerja org sebb patutyer sapa yg buat kena setelkan ler. yeler, dh akhir2 yg tinggal tue semua problem. kita nie lak yg kena uruskan. yg org kena hantar tue rilek jer kt tempat baru. iskh iskh
aduh, kalo nk list, byk lagi....xterkira raseryer...tp kan kalo kita citer2 komplen2, sat g org pn kata dh rezeki dia, nk buat camaner.....kita xreti bodek bos. yg bg aku, patutyer every bos tue kena hadir kelas camane nk manage ofis nie dgn cara yg betul especially fair ngn workers. yela, masing2 cari rezeki...dan for sure bos pn xsuka anak buah kutuk2 bos kn. dan semua org nk dapat rezeki yg halal.
Comments
Post a Comment