2 minggu nak masuk keja

50 hari lps bersalin, aku balik p.gudang. family aku htr. seronok tul, ramai2 konvoi. pas 3 haru family aku balik. mak ngn abah lak nk naik keretapi. nk merasa naik keretapi diorg ckp. diorg naik kt kempas. nk bli yg bed yer dh hbs, so terpaksala beli yg business class jer. ptg isnin tue, aku pn htrla mak abah naik keretapi. mula2 ok jer, tp biler diorg dh naik keretapi, aku tak dpt tahan air mata. sedih tue, dh 50 hr duk kt umah pantang with mak ngn abah, pastue kena berdikari ngn hasben jer jg baby. yela first baby, aku bukanyer reti sgt. klakar jer...byk lak tue air mata kuar. malu jer kt hasben i. tp pantang ngn mak abah mmg seronok. semuayer terjaga.

masa 10hr nk naik kejala aku duk jg baby aku sorang2 (siangla sebab hubby g keja). week yg pertama aku sibuk call kwn aku nk cr nanny. alhamdulillah, berkat pertolongan Ina (kwn aku yg anakyer mata lentik tul....jeles aku), aku pn dpt settlekn mslh nanny aku. week yg kedua brula aku terfikir nk cr cr pump. time tue, biler alyaa tido jer aku sibuk surf internet.

mula2 tue aku nk beli spectra 3, tp biler kwn aku citer pasal unimom yer breast pump, aku try dia yer, akupn decide nk beli unimom yer breastpump. nasib baik ler, zaman dh canggih, semua online. aku order online kt enjoybrestfeed.com, dan dlm masa 2 hari....brg yg aku tunggu sampai. yela masa tue tinggi 4 hari jer nk keja. aku lak stok ebm xder lgsung. susu pn tak tahu nk bg susu ape.

Comments

Popular Posts