Mengandung - 6 bulan

kandungan aku dh 6 bulan lebih. raya nie masuk 7 bulan...yeah leh minum air kelapa. dh lama raseryer nk minum air kelapa. maklumla, hari tue tunggu hingga setahun pas lahirkan alya bru nk minum, tp xsampai setahun dh peknen kali ke 2. terpaksala niat tue ditundakan. yela, takutlak kalo minum nanti jadi apa2 lak. sesetengah org mcm xkisah benda2 cam nie.

semester pertama peknen main makan jer, makan nenasla, minum air gasla, pakai high heella, iskh....aku takut. mungkin ada org sistem badan kuat, jd tahan. tp aku nie ikut 2 sekali rules, doktor pn aku ikut, nasihat org tua pn aku follow. even peknen yg xdirancang pn, tp anak tue kn rezeki dr Allah, jd kenala appreciate dan jaga ngn baik. kita cuma manusia biasa yg ditugaskan utk menjaga anak tue, bukan utk mensia2kn anak tue.

opsss, berbalik pd topik, sekarang kedua dua baby aku dh gerak dlm perut. sorang aktif, sorang kureng skit. pastue, nk tidur jer, pusing kiri pusing kanan, serba xkena. tp kalau giring ke kanan, mmg baby aku menolak2..xbg betul dia aku hempap skit. dia xselesa kot. so, kanan kejap jela, byk kirila. tp xlama pas tue kiri lak menolak2. alamatyer, mmg kurang nyenyakla tidur. tp lama2 biasala. time baby aku gerak aktif pagi2 bulan posa nie. mungkin tgh makan makanan sahir yg aku telan td. hehehe, pandai jer aku. yela, perut aku, aku jela yg tafsirkn.

time posa nie, kena sabar skit, sahur xpernah miss. kalau miss xleh bayang aku nk posa camaner. sahur pn kul 11,12 perut dh bunyi. byk tue aku mkn nasi time sahur, penuh pinggan, letih nk telan. tp xsahur kang xlarat lak. patutyer aku ambil multivitamin, tp bimbang muntah lak pagi nanti. leni, nk berjalan pn xlarat. kuar g shopping jer mesti nk rehat. xsamapi sejam pusing, dh cari tempat duduk. pastue tgh2 cr brg tue mesti menyendeng kt susunan baju2 tue. badan aku xleh tegak lama. mungkin xmampu nk tampung perut kot. berbeza betul dr peknen sorang.

hmmmm, aku peknen kembar satu uri, means anak aku kembar seiras dan sama jantina. scan gak, tp xnmpk pn lg. kecik lg dok kata. xkisahla anak pompuan ke laki. yg penting familyku dh bertambah. dptla alya kwn. alya sebagai ketua....heheheh

Comments

  1. lorna!! laa..dah ngandung ke?? thaniah!! kembar lagik tu..bestnyeeee..alhamdulillah..double prosperity..hehehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts