keladi goreng simple dan mudah

hi everyone...

hari nie masak keladi goreng. baru2 lepas belanja anak2 tgk troll (hmmm citer kanak2...mmgla mummy diorg kebosanan dan mengantuk). treat utk anak sulung yg dh habis pra school dan ada kemajuan. walaupun xdpt best student, aku bersyukur dan gembira sbb byk.kemajuan sejak akak masuk pra school nie. hafazan....bacaan....behaviour....banyak la nilai.murni. tambah pulak aku ngn hubby bkn jenis pulun gajar anak ky umah. setakat guide dia buat homework jer. kitaorg nie mmg xleh jd ticer🤗.

lepas tgk wayang...ada singah giant. nmpk keladi, teringin lak nk makan. dh lama xmkn kn. ikutkn jela selera tekak nie. ambil 2 biji rm 3.30.
td sementara tunggu sup ayam utk dinner nie siap(reneh lama utk lembutkn kaki ayam). pulun aku tau utk laki....laki aku yg suka mkn kaki ayam. nie kes duk johor dulula, tiba2 jd fav dia sup kaki ayam yg lembutla.

nie dia resepi keladi goreng aku...aku benda kalau masak nk mudah dan simple.

keladi merah goreng
🍠keladi sebiji
🍠tepung gandum secawan
🍠serbuk kunyit sikit
🍠garam
🍠air
cara penyediaan
🍠kupas keladi dan potong nipis, rendam dlm air
🍠campur air, tepung,garam,serbuk kunyit. agak2 pekat...letak keladi yg dipotong nipis td.
🍠goreng dalam minyak panas. make sure panas, kalau tak nanti teping serap minyak. dah rangup dan kekuningan, angkat tos.
🍠siap untuk menjamu selera.

                   sedap tau...puas makan panas2.                                    kenalak dgn kopi o kaw😚

Comments

Popular Posts