Persediaan bersalin - bilik berpantang

assalamualaikum readers yg comel2๐Ÿ˜™

hari nie nak citer pasal aku ngn hubby menyiapkan bilik berpantang. rata2 baca dr mr google(ke mrs๐Ÿ˜), mostly support time pantang duk bilik bawah. yela mmgla nk duk bilik sendiri kan. tp nk turun naik tangga tu cam risiko lak. lainla kalau xd choice lain. nie alang2 ada bilik kt bawah...so kitaorg decide utk aku duk kat bawah jer.

walaupun pantang kali ke 3, sebab jarak agak lama 5 tahun, aku pn dh ingat pantang kedua dan pertama dulu. yg first pantang kat kampung aku, masa tue arwah abah masih ada. senang laki nk tinggal ada runner kt rumah. pantang kali kedua kat rumah kat johor. tp masa tue mak ngn mak mertua ada dtg kejap. dan aku mmg pantang xpantang sgt sbb atiya duk wad lama....dekat sebulan sbb xcukup berat. lahir 34 minggu. kira xcukup bulan. tp alhamdulillah just duk dlm inkubator sbb semua ok...just berat jer. syukur sgt rasa. kalau nk citer pasal nie mmg xcukup pagela๐Ÿ˜Œ.

bilik bwah nie just ada katil jer ngn tilam jer. kenala cari wardrobe dan accesories lain. dlm bulan 10 hari tu kitaorg ada g ikea cheras. aku survey2 la wardrobe. mcm2 harga ada. terpikat pada satu wardrobe nie....besar dan harga pn murahla kn compare ngn pegi kedai perabut. dh survey kedai perabut, yg murah ada tp set bilik tidur. bukan xnak, tp time xbekerja nie kenala berkira sikit. lgpn katil aku dh ada. pastu katil lak color putih. standard yg offered less than rm 1k majoriti color coklat. alang2 jumpa kt ikea color putih terus mengidam. gidam tue....maknayer hubby aku kena gak beli. hihi. ala mintk almari je pn...bkn mintk emas tudung ker๐Ÿ™„

tp nk beli aduii berat betul...laki aku xlarat angkat sorang. dia plan pegi ngn kwn ofis. nk guna khidmat ikea delivery, lena caj transport rm 80. mahal lak. lainla kalau beli byk. setakat satu.jer. ada terbaca pasal the lorry. promotion hantar brg ikea area kl n selangor rm 20. from mod nov until mid dec. tp kena k ikea jugak. pastu inform diorg. kena install app thr lorry tu. aku pn gigih install citer kt hubby. agakyer hubby ckp....sian lak wife aku nie. baru2 nie pegila.laki aku ngn kwn dia k idea utk beli.

gigih hubby aku
nie assitant uutama*akak yg rajin. adik berdua tu tgk tv jer. 

 tp bukan setakat alamari jer....adala side order lain. haha. yela alang2 kan. bukan yer dekat. kalau dekat senangla. mlm tu lepas solat, terus excited hubby aku install.wardrobe tu. bab2 pasang barang nie mmg hubby aku suke. tp mcm biasala, aku kena tgk sbb aku lagi berbakat bab2 mcm nie. hahaha. puji diri sendiri lak. 2 mlm pasang sbb stop awal.bimbang gak jiran2 nk tidur. 

taraaaa......niela proses pemasangan wardrobe utk baby kami nanti. sungguh hubby aku utk anak dia. ala...itu jekkkk. lain persediaan semua aku fikir. dia gikut jer. hehe. org.laki kan. sik baik aku xkeja skrg. tp nk kejaaaaa.....xper xper tunggu sihat.

                             
                              side ordered dr ikea...laundry basket, waste bin dan 2 skubb. 
                               
                          yahoo...siap wardrobe ikea                                                      rm 349

*byk lg wardrobe lain kalau u all berminat....gmbr cam kt bawah. aku suke yg rm 559 tu. next time lak utk bilik anak๐Ÿ˜Ž. lg senang kalau google jer ikea.com.




Comments

  1. I can't recall the last time I enjoyed an informative article like I have yours. You've exceeded my high standards and expectations with your excellent writing skills. You must have higher standards than I do.
    ikea laundry basket

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts